Opublikowany w bez laktozy, Dania, Kolacja, Przepisy, wegańskie, wegetariańskie, wytrawne, Śniadanie

Pasta z marchwi i wędzonego tofu

DSCN5978[1].JPG

Ta pasta jest nieziemsko smaczna. Nawet „zagorzali” mięsożercy jedli ją ze smakiem. Same przyznamy, że zwykłe tofu nie bardzo przypadło nam do gustu, inaczej wędzone. Pasta z marchwi i wędzonego tofu może być hitem tej jesieni. 😉

Porcja: 1 nieduży słoiczek
Czas przygotowania: 10 minut (+ 45 minut pieczenia)

Składniki:

1/2 opakowania (ok. 100 g) wędzonego tofu (do kupienia w supermarketach, w lodówkach, w strefach ze „zdrową żywnością”)
500 g marchwi (waga po obraniu)
1 łyżka soku z cytryny
oliwa z oliwek
1-2 ząbki czosnku
curry
pieprz biały, kmin rzymski
sól

Wykonanie:

Marchew wyszorować, obrać, pokroić wzdłuż na pół. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Marchew  posolić, polać solidnie oliwą i wstawić do piekarnika na ok. 45 minut. Tofu pokruszyć na mniejsze części i zmiksować ze wszystkimi pozostałymi składnikami (czosnek przecisnąć przez praskę). Gdyby konsystencja była za gęsta dolać więcej oliwy. Przechowywać w lodówce (najlepiej w słoiku- tak przechowywana do 5-6 dni).

Propozycje podania:

  • grzanki+ pasta+sezam/ czarnuszka+pomidor/papryka+ listki natki pietruszki
  • warzywa pokrojone w słupki (papryka, ogórek, seler naciowy)+ pasta
  • burger z kotletem mielonym np. z mięsa indyka+ pasta+ rukola/ sałata roszponka
  • makaron+ pasta (jako sos) + grillowany/pieczony kurczak+ ulubione warzywa
  • pieczywo razowe/graham/ bułka żytnia + pasta+ pomidor/papryka+ kiełki rzodkiewki/ lucerny/ rzeżuchy
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s