Opublikowany w bez glutenu, bez laktozy, Dania, Kolacja, Kuchnie świata, Obiad, Przepisy, wegańskie, wegetariańskie, wytrawne

Chilli sin carne

W chilli sin carne w odróżnieniu od tradycyjnego meksykańskiego chilli con carne źródłem białka zamiast mięsa mielonego jest tylko czerwona fasola i soczewica. Danie to jest bardzo szybkie to przygotowania, ostre i niezwykle sycące. Świetnie pasuje jako nadzienie do tortilli lub w połączeniu z ryżem. Fasola czerwona i soczewica są źródłami błonnika, witamin z grupy B oraz magnezu i potasu. Z kolei passata pomidorowa jest dobrym źródłem likopenu, który działa m.in. przeciwnowotworowo oraz zmniejsza ryzyko zawału serca. Co ciekawe likopen jest lepiej przyswajalny z przetworów pomidorowych niż ze świeżych pomidorów.

Czytaj dalej „Chilli sin carne”
Opublikowany w bez glutenu, bez laktozy, bogatoresztkowe, choroby układu krążenia, Dania, dla cukrzyków, Kolacja, Przepisy, wegańskie, wegetariańskie, wytrawne, Śniadanie

Pasta z fasoli i skwarkami z kaszy gryczanej (roślinny smalczyk)

Tradycyjny smalec jest przede wszystkim źródłem nasyconych kwasów tłuszczowych, które spożywane w nadmiarze mogą przyczyniać się do zwiększenia ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Dzisiaj proponuję Wam spróbowanie pasty z białej fasoli, która może być zdrową alternatywą dla zwykłego smalcu. Pasta z fasoli zamiast dużej porcji nasyconych kwasów tłuszczowych dostarcza błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe, które są pomocne w leczeniu i zapobieganiu nieprawidłowemu poziomowi cholesterolu we krwi. Pasta z fasoli jest szczególnie przepyszna z dodatkiem skwarek z kaszy gryczanej, które nadają chrupkości i ciekawego smaku.

Czytaj dalej „Pasta z fasoli i skwarkami z kaszy gryczanej (roślinny smalczyk)”
Opublikowany w bogatoresztkowe, Dania, Kanapki, na słodko, Przekąska, Przepisy, wytrawne, Śniadanie

5 pomysłów na drugie śniadania do szkoły/pracy

Jeśli często nie macie pomysłu co przygotować do szkoły/pracy, już biegnę z pomocą. Mam dla Was 5 pysznych propozycji. Mi najbardziej smakuje tortilla z hummusem, suszonymi pomidorami i tartą marchewką… pychotka!

Czytaj dalej „5 pomysłów na drugie śniadania do szkoły/pracy”